Twitter és feixista

P1150382.JPG

N’estic fins al capdamunt, d’aquesta beatífica confiança en les noves tecnologies i en els nous invents i xarxes, com ara el tuiter. Sabem, perquè la història ens ho demostra clarament, que les innovacions no sempre són bones. Per exemple, quan l’espanyol Valeriano Weyler s’inventà els camps de concentració, també hi va haver gent que deia que els camps no són en si mateixos bons o dolents, sinó que depèn de com s’utilitzen.

Ara ens diuen que les xarxes socials a Internet no són bones ni dolentes, que depèn de l’ús que se’n faci. Jo crec que no. Cada hora passada davant de la pantalla de l’ordinador –o del mòbil– és una hora perduda i donada gratuïtament a les empreses que ens cobren, telefòniques i amos dels tuiters diversos.

D’entrada els tuits no poden ser més llargs de 140 caràcters, un punt de partida molt autoritari. Per què no pots escriure 150 o 2.000 caràcters? Qui són aquesta gent per limitar-te tan brutalment?

De tota manera, el que més m’escandalitza és que gent que no toleraria una ingerència en les seves vides de cap de les maneres, en canvi accepten acríticament que els limitin en les seves relacions. Normalment darrere d’aquestes empreses hi ha un inventor amb greus dificultats de relació personal. Hom ha cregut que les noves xarxes són una nova forma de relació personal. Un axioma totalment fals. Mentre estàs tuitejant, és temps que no dediques a les persones que t’importen. Que és el que volen. Al final ens estan convertint en éssers que miren pantalles en comptes d’éssers socials que miren ulls de persones.

Però, a més, el mitjà prefigura el fi. Més enllà de l’ús narcisista que en fa la gent d’explicar nímies ximpleries: “avui m’he llevat i he esmorzat torrades i cafè amb llet” (56 caràcters), ja m’explicareu a qui li interessa, a banda que l’individu es pensi que a algú l’interessa. Si es tracta d’idees i debat polític, llavors la preocupació esdevé gran preocupació. Davant les grans qüestions socials, de primer no es poden plantejar els interrogants amb 140 caràcters i encara menys proposar anàlisis i solucions. Amb aquesta limitació només poden fer polítiques els feixistes. “Que tenim un problema amb la immigració” (39 caràcters), “expulsió dels immigrats” (23 caràcters). En canvi, des de la democràcia, si volem encarar correctament la immigració, caldrà escriure molt, molt tranquil·lament i amb moltes pàgines.

36 comentaris

  • Abel Vilches

    28/02/2011 13:41

    D’acord en alguna part però en desacord amb la majoria.
    Un dels problemes que existeix actualment és que es diuen moltes coses amb moltes paraules que al final no volen dir res.
    Moltes solucions a problemes que tenim es poden resumir en menys de 140 caràcters, 140 caràcters lliures d’interessos que fan allargar el debat, 140 caràcters lliures de prejudicis que fan difuminar l’objectiu final, 140 caràcters lliures de por i sincers al 100%.

  • Lusesita

    04/03/2011 8:04

    Diuen que la llibertat d’un acaba on comença la de l’altre. Ara imaginis que el twitter l’agafa per banda en Fidel Castro, ja quedaria inoperant per sempre,continuaria escrivint des de l’ultratomba. Pel que fa a vosté, no cal saber qui és perquè en els seus escrits es retrata, és agre-que no àcid, i les seves idees tenen colagror pels fluids de les seves vísceres i no per l’aparent i falsa visceralitat amb que tracta els temes.Té raó, la seva pàgina avorreix i no m’agrada.

  • caldi

    04/03/2011 13:17

    Brillantisme en estat pur.
    Feia temps que no llegia tantes bajanades juntes (bé, és mentida. Llegeixo libertaddigital)
    Potser s’hauria de fer un compte a tuitter. Ens estalviaria moltes paraules.

  • Roger

    04/03/2011 13:40

    Perquè dir les coses només en 140 caràcters i posar límits autoritaris, si pots dedicar tota una columna d’opinió pagada, desinformada i plena de tonteries?

  • jomateix

    04/03/2011 13:46

    Apa, que t’has quedat descansat ..
    100% d’acord amb en caldi.

  • Isra

    04/03/2011 13:48

    Sap greu, pero aquesta reflexió no te cap sentit.

  • Lluis Gutierrez

    04/03/2011 13:49

    acabo de perdre 5 minuts preciosos llegint en una pantalla llimitada per 1024 pixels una reflexió d’escas interès per a l’esdevenir de la humanitat

  • Jordi Gran

    04/03/2011 13:50

    Només vull apuntar que el límit de 140 caràcters el van posar per que fós compatible amb els mòbils de-tota-la-vida. Sumant-li els 20 per al nom d’usuari, dona 160, que és el número de caràcters d’un SMS.

  • afontcu

    04/03/2011 13:51

    Si a aquest text li treus totes les estupideses també dóna per un tweet

  • Albert

    04/03/2011 13:53

    El problema no rau en el límit de 140 caràcters, com ho demostra clarament que vostè en 2370 caràcters (els que té aquest article) no ha estat capaç de dir res coherent que no fos fruït de la més absoluta ignorància.

  • dallonses

    04/03/2011 13:55

    Quan algú escriu d’un tema des de la total desconeixença passen aquestes coses. Si el que volia era crear polèmica ho ha mig aconseguit ja que aquest apunt està corrent a velocitat tuitera per la xarxa però si el que volia era crear debat li asseguro que no ho ha aconseguit, no es poden debatre tantes estupideses juntes. I el títol ja me l’explicarà.

  • Lourdes Andrés

    04/03/2011 13:56

    Le estamos dando demasiada cobertura. Está claro que quién escribe sobre campos de concentración como metáfora de twitter, lo que quiere es llamar la atención a cualquier precio.

  • amiplim

    04/03/2011 13:57

    i vostè és el rector d’una universitat progressita? anem bé….estic amb l’afontcu, sense totes les tonteries que arribes a dir, et quedaria un tweet de 140 caràcters la mar de maco

  • Carles Roca

    04/03/2011 13:58

    Sr. Serrano, seriosament.
    Ha llegit el que a escrit? no li fa vergonya? Si no sap del que parla, calli.
    Documenti’s sisplau. No és difícil fer-ho avui en dia.
    Aquest escrit és tan summament patètic que indigna i és una vergonya pel diari ARA.

  • jordigarcia

    04/03/2011 14:02

    Serrano, pregunta als ciutadans d’Egipte o Tunisia si twitter és feixista o si l’usen per explicar al món quants pets s’han tirat avui.

  • Noemi

    04/03/2011 14:11

    la ignorància és més atrevida que la humiltat.

  • dani souto

    04/03/2011 14:13

    És una opinió i com totes respectable, però ens ha quedat molt clar que no te ni idea del que parla.

    No ha entès què és Twitter.

    Tinc milers d’arguments per debatre cadascuna de les coses que diu, però no perdré el temps.

    Salud!

  • Marc

    04/03/2011 14:24

    Em sembla un exercici de perverció demagogica gairabé pornogràfic.

    És igual que dir que cada vegada que ens desplaçem amb cotxe estem fomentant l’imperi feixista del petrodolar i patrocinant les guerres del món.

    A mi de petit em varen ensenyar que per parlar d’una cosa primer s’ha de coneixer.

  • Angel Custodio

    04/03/2011 14:28

    Feia molt de temps que no trobava un text tan plè d’errades com aquest. Potser algun sobre l’SGAE.

    Em sobta que vosté sigui professor i rector d’una universitat i tingui la ment tant tancada. Entenc que vosté no te mòvil, perque també te limitats els SMS a 140 caràcters, o que no passa temps trucant perque son hores perdudes que destina a engreixar els beneficis d’una empresa.

    Suposo que tampoc agafa el transport pùblic ja que… Qui son ells per portar-li a un lloc per on ells volen? Quins feixistes!

    Senyor, Twitter (siusplau, es diu Twitter) no és cap imposició. Si t’agrada, hi ets, l’utilitzes, i es troba feina, recursos, entreteniment, oci… Si no ho vol veure, vosté mateix, pero no critiqui tan gratuïtament algo que, deixa molt clar, no entén.

  • Marcos

    04/03/2011 14:29

    Es tan típic “liarla” per aconseguir publicitat gratuita…

  • Alejandro

    04/03/2011 14:50

    Todo fuera de lugar, las cosas que se escriben no son del tipo “he comido eso o aquello” se encuentra información muy valiosa, conoces gente interesante del otro lado del mundo, o incluso un vecino con el que nunca te habías hablado.
    Yo hasta encontré trabajo, no soy un usuario adicto a twitter, no mando cientos de tweets al dia, pero lo encuentro como una de las mejores herramientas de internet.

    Para poder opinar y desprestigiar algo, hay que saber de que va, dar argumentos validos.

  • busqueda

    04/03/2011 14:53

    Por cierto, le aconsejo que vaya aqui: http://twitter.com/#!/search/Twitter%20%C3%A9s%20feixista
    para que vea las reacciones de la gente al leer su “genial” articulo.

  • Laia

    04/03/2011 14:54

    Com es pot vomitar una crítica d’aquesta magnitud sense coneixement de causa?

  • Josep Miquel Arroyo

    04/03/2011 15:00

    Senyor Serrano, i li paguen per articles com aquest? Li recomano que descansi el cap de setmana, dilluns es revisi l’article i rectifiqui les mil i una bajanades que ha arribat a dir.

    Twitter no és feixista en sí mateix, però vostè si tingués l’oportunitat -i segons els seus raonaments- el prohibiria. I això sí que n’és, de feixista.

    Criticant sense motiu i ficant al mateix sac els “casual users” i els experimentats que comparteixen informació i experiències, que proven d’aprofitar una eina com aquesta no els fa cap favor. I menys als docents que l’utilitzen fins i tot en l’àmbit universitari! En aquest sentit, tampoc no es fa cap favor a vostè mateix i es desprestigia com a rector universitari.

    Finalment, senyor Serrano, s’ha acabat l’època dels professors tancats als despatxos escrivint articles i estudis que, d’altra banda, també l’obliguen a no dedicar temps a les persones que més estimen. Twitter és una de les moltes eines _sí, Twitter no és l’única!- que ajuden a compartir, opinar, valorar i engrandir la tasca docent. I si les noves tecnologies aporten això, crec que un home del món de l’educació com vostè hauria de ser prou intel·ligent donar-li una nova oportunitat.

  • Adrià

    04/03/2011 15:08

    Et prohibeixen escriure més de 140? No ets lliure de no fer-lo servir? No ets lliure d’escriuren més de 140? Segur? Ah no, que no saps ni de que parles, que potser si ho sapiguessis t’hauries estalviat tanta tonteria…

    Has parlat de feixisme, i entenc que ho has fet sota la dictadura de la ignorància ;)

  • @esthersole

    04/03/2011 15:08

    #etfelicitofill

  • David Poblador i Garcia

    04/03/2011 15:21

    T’han sobrat 2378 caràcters

  • Javier

    04/03/2011 15:27

    –> Si sabés qui sóc, probablement no tindria un bloc.

    Senyor Serrano, a banda de no saber qui és tampoc té ni idea de les coses de les que parla. Busqui’s, li farà més profit.

  • VIC

    04/03/2011 17:13

    Només n’ha fet servir dos segons i amb les persones equivocades. Twitter, eina informativa, divulgativa i empresarial. No per dir bon dia al nostres.

  • Manel

    04/03/2011 18:09

    Doncs si que era atrevida la ignorància, si.

    Per cert, he arribat a aquest lamentable article gràcies a que algú l’ha tuitejat, però suposo que deu ser molt difícil per vosté entendre com ho han fet per ficar-lo a dins de 140 caracters. Pregunti arreu, pregunti.

    Una petita qüestió, vosté té cap limitació d’espai per escriure aquí o pot publicar un article de 500 pàgines si vol?

    Apa!, un altre que es queda enrere, no el trobarem pas a faltar.

  • Manel

    04/03/2011 18:23

    Per cert, que m’he oblidat d’agrair-li.

    No vaig tenir oportunitat d’anar a la universitat i sempre he estat una mica acomplexat al respecte.

    Si això és el resultat d’un RECTOR d’universitat escrivint un article a un diari seriós, doncs tampoc n’hi havia per tant.

    Gràcies.

  • Pau Perramón

    04/03/2011 19:37

    Titllar Twitter de feixista per l’espai d’expressió que permet és una de les bestieses més grans que he llegit aquest mes. És insultant la facilitat amb la que s’utilitzen alguns mots, per les persones com vostè, que són tancats de mira i necessiten grans paraules per defensar plantejaments estupids. Per no parlar de la comparació amb els camps de concentració (citant un invent espanyol, es clar).

    Es pot discutir si twitter és un bé o no ho és, per la humanitat, sí, però el seu discurs és, simplement, no acceptar que les coses canvien (i que consti que no he parlat d’avenç).

    Recordi, per cert, que vostè s’expressa mitjançant una empresa, també, amb unes idees concretes i gestionades. Recordar-li, també, que twitter és gratuït.

  • Pau Perramón

    04/03/2011 22:31

  • JBaiges

    06/03/2011 4:09

    “Penso que no tens raó amb el que dius, però defensaré fins la mort el teu dret a dir-ho”. Frase del llibre The Friends of Voltaire (1906) d’Evelyn Beatrice Hall, (1868 – 1919) i falsament atribuïda al mateix Voltaire.
    Per si a algú li ve de gust reflexionar. Per cert, es molt fàcil anomenar a algú ignorant mentre s’escriu farcint el text de faltes d’ortografia.

  • josep | sabadell

    09/03/2011 20:54

    Mirat així, la natura també. Oi !?

  • Martí

    14/03/2011 15:20

    Aquest article revela el nivell que té la UPEC.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús